Tuesday, 8 May 2012

Slimming Set Shaklee


Secara asasnya, utk diet... Anda perlu 3 => DETOX + BAKAR LEMAK + PROTIEN






  • Kenapa kene detoks? Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda... kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..)

  • Kenapa perlu bakar lemak ? Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak2 ... Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak.... dalam perkataan ringkasnya, menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah... dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..

  • Kenapa protien? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Namun apa pun perlu ingat, nak kurus, slim TAK BOLEH hanya bergantung pada supplement semata-mata, kita perlu amalkan cara hidup yang sihat, makanan yang sihat, serat yang banyak serta air yang mencukupi barulah semuanya seimbang. Pastikan yg 3 ...


Pertama
air… memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dalam penurunan berat badan kerana air boleh membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi… maksudnya , air ni kosong nutrisi , tak ada carbs , atau lain-lain… jadi , rugi lah kalau kita minum air kurang.. belum lagi kira untuk buah pinggang… sebab tu jangan sesekali kurang air.. 4-5 gelas sebelum makan sudah mesti..



Kedua
Tidak cukup makan.. ish, mane boleh macam ni,  makan mesti cukup. Berapa kali nak cakap, jangan skip makan.. jangan berlapar… ada yang sampai sakit2 kepala pasal tak makan, ni dah salah… makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar.  Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi… tambah lagi dengan exercise, lagi la tinggi…



Ketiga
Karbohidrat tersembunyi… Ini biasanya datang daripada kuah yang kita tak perasan ada carbs yang tinggi.. sila check bab kuah ye… plus, kita mesti baca label betul-betul… teliti betul-betul kandungan karbohidrat tu.. yang pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus..
credit to miakiddles



PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma.
012-3458942 / ninamy160472@yahoo.com 
(Add FB saya   Roselina Nina )

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...